Miele W3985 WPS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele W3985 WPS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Jeroen Gelderland 06-05-2009
Geschreven voor: Miele W3985 WPS

Ik heb deze wasmachine sinds december 2008 in gebruik en vind hem fantastisch! Het apparaat is zeer eenvoudig in gebruik en geeft goede wasadviezen.

De recentie hierhonder klaagt over het lage toerental bij het programma jeans, maar dat is juist goed. Je moet jeans niet te centrifugeren op een hoog toerental omdat de stof daar minder van wordt. Na dit programma hang ik de broek op om te drogen en wanneer deze geheel droog is stop ik hem in de miele droger op het droogprogramma koude lucht. Dit duurt 15 minuten waarna de spijkerbroek er perfect uitkomt. Geen slijtage, soepel, verkleurd niet, echt top!

Ik kan iedereen deze machine aanraden, het menu is zeer eenvoudig en gebruiksvriendelijk. Er hoeft niet nagedacht te worden.

J. Groenewold 07-02-2009

Sinds 2 weken deze machine in bezit. Enkele kritische kantekeningen:
Voor het wassen van vitrages wordt een vloeibaar wasmiddel geadviseerd. Wanneer de machine op het vitrageprogramma wordt ingesteld, spoelt hij eerst een keer om het stof uit de vitrage te spoelen. Echter, dan ben je wel je vloeibare wasmiddel kwijt. Want het wasmiddelenbakje biedt geen mogelijkheid voor vloeibare wasmiddelen. Dus moet er een wasbol gebruikt worden. En dat gaat dus weer niet samen met de eerste spoelgang zonder wasmiddel. Desgevraagd verklaard Miele dat ik er dan een inzetbakje bij moet kopen (kosten incl. verzenden 17,24 euro). Absurd dat een machine in deze prijsklasse zodanig geleverd wordt dat niet ieder programma van de machine bruikbaar is!! Om dezelfde reden is het niet mogelijk om een voorwas te doen i.c.m. een vloeibaar wasmiddel. Ook dan moet het (apart aan te schaffen) inzetbakje gebruikt worden. Verder is het maximale toerental maar bij een zeer beperkt aantal programma's beschikbaar. Jeans bijvoorbeeld wordt op maximaal 900 toeren gecentrifugeerd. Ik zou dit hoger willen kunnen instellen. Nu moet ik na het programma nogmaals het centrifugeprogramme draaien om de was op een hoger toerental te kunnen centrifugeren. Met name bij jeans zie ik geen enkele reden om niet op een veel hoger toerental te centrifugeren dan de bij het jeans-programma behorende 900 toeren (dit toerental is dus niet vanuit het programma te verhogen; wel te verlagen). De spijkerbroeken zijn bij 900 toeren nog kletsnat.
Om deze redenen scoort de machine bij mij een laag cijfer voor gebruiksgemak en mogelijkheden. Het wasresultaat is prima, de snelheid van wassen bevredigend en de vormgeving (over smaak valt niet te twisten) uitstekend. Toch zijn de ergernissen zodanig dat ik deze machine als ik alles van te voren had geweten, niet had gekocht. Dan was het waarschijnlijk wel een Miele geworden, maar niet deze.

kachel 10-10-2008
Geschreven voor: Miele W3985 WPS

Na 19 jaar een Miele gaan we in de herhaling.

Met dit apparaat hopen we net zoveel
plezier te hebben als de voorgaande.

Inderdaad; geluids-niveau valt ietwat tegen.
Ook wennen is de gebruiksaanwijzing;
beslist rustig de tijd voor nemen.

Na enige reparaties aan meerdere
huishoudelijke machine's beginnen we
wel wat te twijfelen over de duurzaam-
heid waarmee Miele altijd zo hoog scoort. (de ?) , edoch misschien gewoon pech; overigens
is de service uitstekend, wij kopen er altijd
de 10 jaars garantie bij. Hopelijk blijft
Miele op de goede weg, ook mbt de
duurzaamheid,alleen zo geef je de concurrentie
weinig kans.

Al met al; blij met onze aankoop.

Anneke_H 18-03-2008
Geschreven voor: Miele W3985 WPS

We hebben de wasmachine nu een week in huis.
Wat me iets tegenvalt is het geluid.
na aanleiding van een revieuw hier die claimd dat de wasmachine zo super stil is, hoopten we de wasmachine in de (open)keuken kwijt te kunnen, maar helaas maakt hij daarvoor nog te veel geluid. Al is dit voornamelijk geluid van de watertoevoer en van metalen knopen en gespen die tegen de glazen deur aan tikken. maar goed, ik denk niet dat er ook maar 1 wasmachine bestaat die daar wel iets op gevonden heeft.

Wat erg fijn is, is de makkelijkheid van de menu's (zelf mijn man kan de was doen!)
En ook het kinderslot is een uitkomst bij ons thuis.
Het voorweek programma is ideaal voor oud vuil in de was. Mijn man wou gelijk het outdoor program,ma gebruiken (ideaal hoor) en ik heb nu al zin om de hoofdkussens eens te wassen.
Met 1800 toeren centrifugeerd (ja behoorlijk stil, dat wel) hij lekker droog. Mijn C klasse droger (miele novotronic) doet nu maximaal 40 minuten over een volle wasmand.

Al met al ben ik erg tevreden over ons mooie beestje,
de was ruikt lekker schoon en is dat ook.
Ik had hem alleen stiller verwacht...

omer2710 24-02-2008
Geschreven voor: Miele W3985 WPS

in een woord TOP produckt. we hebben hem nu ongeveer 1.5 in bezit, 6 maandjes terug bij het verhuizen wou hij zelf de trap aflopen. ik hield mijn hart vast maar het is allemaal goed gekomen. dus over de duurzaam ben ik zeer zeker te spreken en tevreden.

strapizia 27-01-2008
Geschreven voor: Miele W3985 WPS

Mijn vorige Miele wasmachine was na 20 jaar toe aan vervanging. Ik had er jaren mee door willen wassen, maar die wens is snel vergeten nu ik zo blij verrast ben door de 3985 WPS Navotronic
Het lijkt erop of al het goede in mijn nieuwe machine is samengebracht. Een degelijke mooie behuizing. Een fluisterstille slijtvaste, onderhoudsvrije en stille FU-motor zonder koolborstelsmotor. Zelfs centrifugeren op 1800 toeren maakt mij niet wakker. Een prachtige trommel met verlichting die uitermate vriendelijk oogt voor kwetsbare stoffen. Met een knop alle programma mogelijkheden doorlopen. Ik heb nu voor elk soort textiel de juiste behandeling. Mijn favoriete programma's zet ik onder de voorkeuzetoetsen. Door de timer maak ik beter gebruik van het nachttarief en programmeerbare inweektijd. Door de resttijdweergave is het plannen van een was een peuleschil.
Heel veel handigheidjes, zoals het wegen van de belading en bijbehorend doseeradvies. Automatische aanpassing van het waterverbruik en programma aan de belading en vervuiling van het wasgoed. De was komt prachtig schoon en met minimale kreukels uit de machine. Een kind kan met plezier de was doen.
Miele houdt mij op de hoogte als er tussentijds nieuwe programmering ontwikkeld wordt. Een technicus kan dan de software van de machine updaten. Ik heb er alle vertrouwen in dat ik weer jarenlang plezier ga beleven van deze machine in de wetenschap dat Miele blijft innoveren. En tegen de tijd dat ik aan volledige vervanging toe ben zal Miele wel weer een mooi product klaar hebben staan.

Salomons E 07-01-2008
Geschreven voor: Miele W3985 WPS

Na lang tobben toch maar overstag gegaan voor deze machine. Was in het bezit van de Miele W 3140 (7 jaar in bezit gehad) en was nog lang niet aan vervanging toe maar goed......deze W 3985 WPS mag gewoon gezien worden en als ik had geweten dat het zo'n super goed apparaat was had ik nooit zo lang hoeven na denken om hem aan te schaffen. In één woord TOPPIE. Een echte aanrader, zeker in bediening en alle mogelijk programma's en STIL!!! Je hoort m echt niet, zelfs niet bij 1800 toeren.

Elize 17-05-2007
Geschreven voor: Miele W3985 WPS

Uitstekende wasmachine. Programma navigeren is even wennen, maar dan wil je niet anders meer. De vier sneltoetsen zijn heel makkelijk voor o.a. gezinsleden die minder ingevoerd zijn in wasprogramma's. zeer geluidsvriendelijk.
Let bij aankoop op 'prijs+porto' op deze site, dat scheelt!

Anthony 04-05-2007
Geschreven voor: Miele W3985 WPS

Na de eerste keer aanzetten geen waarneembaar geluid! aan het draaien van de trommel was te zien dat hij het echt deed. Ongelooflijk stil apparaat. Nu ruim 2 maanden in gebruik en nog steeds bijzonder enthousiast. Zeer gemakkelijke bediening (mede door draaiknop en grote dissplay). Zonder ook maar de gebruiksaanwijzing te lezen door iedereen te bedienen. Apparaat weegt zelf wasgoed dat je erin stopt en geeft advies voor de hoeveelheid wasmiddel. Wasgoed komt er schoner uit dan bij onze oude Miele. Timerfunctie ideaal. Meteen 10 jaar extra garantie erbij genomen. Duurzaamheid nog moeilijk te beoordelen. Echter het is een Miele én met het garantiecertificaat zit dat wel goed.